Z kuşağı şimdi al sonra öde özelliği ile başı dertte

Şimdi Al, Sonra Öde: Alışveriş Alışkanlıklarını Değiştiriyor

Veri analizi şirketi Adobe Analytics tarafından yapılan araştırmaya göre, alışveriş yapan tüketicilerin bu tatil sezonunda “şimdi satın al, sonra öde” seçeneğini tercih etmeleri bekleniyor. Geçen yıla göre %11,4 daha fazla harcama yapmaları öngörülüyor. Şirketin tahminlerine göre, tüketiciler 1 Kasım – 31 Aralık arasında üçüncü taraf hizmetlerini kullanarak 18,5 milyar dolarlık alışveriş yapacak ve yalnızca Siber Pazartesi’nde 993 milyon dolar harcama yapacaklar.

“Şimdi al, sonra öde” seçeneği özellikle düşük kredi puanına veya kredi geçmişine sahip, genç tüketiciler için cazip hale geliyor. Bu hizmeti sunan şirketler, kredi kartı şirketlerinin aksine sadece yumuşak kredi kontrolü yapmakta ve ödemeleri kredi bürolarına bildirmemektedir. Bu nedenle, tüketiciler kendilerini daha güvende hissedebilirler.

Şimdi satın al, sonra öde kullanıcıları genellikle banka hesap bilgileri veya kredi kartıyla kaydolur ve alışverişlerini genellikle sekiz hafta veya daha uzun süre boyunca aylık taksitler halinde öderler. Krediler genellikle sıfır veya düşük faizli olarak pazarlanmaktadır.

Ancak uzmanlara göre, bu ödeme planlarına kredi kartıyla kaydolan tüketicilerin daha fazla faiz ve ücret ödeyebilecekleri konusunda uyarılarda bulunulmaktadır.

LendingClub’ın baş müşteri sorumlusu Mark Elliott, “Şimdi al, sonra öde, alışveriş yapmayı teşvik edebilir; ancak aşırı harcama riskini de beraberinde getirebilir.” dedi.

New York Federal Rezerv Bankası’nın bir raporu, tüketicilerin “şimdi al, sonra öde” seçeneğiyle %20 daha fazla harcama yaptıklarını göstermektedir.

Eğer bir tüketici ödemeyi kaçırırsa, ek ücretlerle, faizle ya da gelecekte hizmet alamama riskiyle karşı karşıya kalabilir.

Credit Karma’nın tüketici finans uzmanı Emily Childers’a göre, Z kuşağı ve milenyum kuşağı üyelerinin kredi kartı borçlarının Fed’in faiz oranlarını artırmaya başladığı Mart 2022’den bu yana %50’den fazla arttığı gözlemlenmektedir. Gençlerin harcama alışkanlıkları hakkında endişe verici veriler ortaya koyulmaktadır.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir